Duitsland Niederrhein

Lebensart Landhotel***

Jammer, deze reis werd geannuleerd.

De regio Niederrhein geniet een grote populariteit als recreatieve bestemming. Met zijn verscheidenheid aan unieke landschappen, de charme van kleine historische steden en vele bezienswaardigheden, biedt de Niederrhein voor elk wat wils.

Programma

Door het vlakke landschap is de Niederrhein een waar paradijs voor fietsers. Vanuit het hotel bereiken we snel en makkelijk alle bezienswaardigheden. We fietsen door het prachtige natuurpark de Maasduinen en langs het riviertje de Niers en bezoeken de historische steden Xanten en Goch.

Dag 1
Aankomst tegen de middag verwelkoming en info.
Kennismakingsrit door mooie stukjes natuurgebied, langs de rivier de Niers en de steden Goch en Weeze.

Dag 2
De dagrit van vandaag heeft als eindbestemming het natuurpark Maasduinen, grensgebied met Nederland aan de Maas. We rijden onderweg door mooie natuurgebieden zoals de Looierheide en Boscherheide met zijn waterplassen.

Dag 3
Via een stukje in de ijstijd gevormde heuvelrug (Bönninghardt) rijden we naar Xanten aan de Rijn, hier was ooit een Romeinse
nederzetting. We verpozen even in het stadje met onder andere zijn gotische Sint-Viktordom. We keren terug via Sonsbeck.

Dag 4
Voor de middag fietsen we via het riviertje de Niers richting Geldern, slechts 6 kilometer van Nederland verwijderd en hoofdstad
van het historisch hertogdom Gelre. Via het Nierskanaal en het dorp Twisteden rijden we terug naar Kevelaer.

Dag 5
We ontbijten, laden onze fietsen terug in en maken de terugreis met de bus.

Fietsinformatie

• We fietsen in een rustig tempo.

• We stoppen regelmatig voor een drankpauze of toiletbezoek.
  • Deze fietsvakantie staat open voor elektrische en gewone fietsen.
  • Het dragen van een fietshelm is verplicht.