Bretagne

hotel Du Chateau ***

Programma

DAG 1: Brussel / Rouen / Dinan
Vanaf het centrale vertrekpunt rijden we naar Rouen, de historische hoofdstad van Normandië met niet minder dan 100 klokkentorens. Jeanne d’Arc en de Rue du Gros Horloge zijn de symbolen van de stad. We lunchen in het gezellige centrum en wandelen door de middeleeuwse straten met de prachtige kathedraal en pareltjes van vakwerkhuizen. Er zijn er maar liefst 2000! Vervolgens rijden we door naar ons hotel in Dinan.

DAG 2: Saint-Cast-le-Guildo / Cap Fréhel
De spectaculaire kliffen van Cap Fréhel, die tot 70 m boven de golven uitsteken en een ideale broedplaats zijn voor vogels, zullen ongetwijfeld het hoogtepunt van onze reis zijn. Saint-Cast-le-Guildo wordt terecht beschouwd als een van de mooiste kustplaatsen in het noorden van Bretagne. In de ochtend maken we een aangename wandeling over de prachtig aangelegde wandelpromenade van de badplaats naar de jachthaven. Daarna genieten we van een lekkere Bretoense lunch voordat we naar Cap Fréhel gaan. Het contrast tussen paarsrode rotsen en blauwgroene zee is adembenemend!

DAG 3: Cancale / Saint-Malo
In de voormiddag verkennen we Cancale, tot ver buiten de grenzen bekend om zijn oesters en mosselen. De baai van Mont-Saint-Michel is rijk aan plankton, wat oesters hun typische smaak geeft. Na ons bezoek aan een schelpdierkwekerij proeven we oesters vergezeld van een glas witte wijn. Daarna lopen we langs de kade naar de oestermarkt en heb je tijd om te lunchen. In de namiddag verkennen we de havenstad Saint-Malo. Binnen de intra muros kuieren we door de pittoreske straatjes en vanaf de stadswallen hebben we een ongelooflijk uitzicht op de stranden, de haven, de forten en de naburige eilanden. Je geniet van vrije tijd voordat we terugkeren naar Dinan.

DAG 4: Dol-de-Bretagne
Na het ontbijt maken we een stadstour met een toeristisch treintje door Dinan, een van de best bewaarde middeleeuwse
steden van Bretagne. Omgeven door bijna 3 km wallen, domineert Dinan met zijn 14e-eeuwse kasteel trots de Rance rivier. We zien de historische bovenstad en de haven. Daarna slenteren we door de levendige straatjes met oude vakwerkhuizen en overhangende gevels, bezichtigen we de basiliek Saint-Sauveur en vertoeven we op de markt. Wie wil kan na de lunch een mooie wandeling maken van een kleine 2 km langs het jaagpad van de Rance. Op het afgesproken uur ontmoeten we elkaar bij de autocar voor een rit naar de oude bisschoppelijke stad Dol-de-Bretagne met zijn architecturale schatten zoals de romaanse kathedraal Saint-Samson en de middeleeuwse huizen van de Grande Rue des Stuarts. Aan het eind van de middag keren we terug naar ons hotel.

DAG 5: Dinan / Honfleur / Brussel
Op onze terugweg naar België stoppen we voor de lunch in het charmante Honfleur. De Normandische stad staat bekend om zijn prachtige haven, gevuld met terrassen waar je heerlijke Normandische specialiteiten kunt proeven. Er rest ook tijd om het culturele erfgoed van de stad te bewonderen voordat we huiswaarts rijden.We verblijven gedurende deze reis in hotel Du Chateau, gelegen in het centrum van Dinan tegenover het kasteel. ’s Ochtends geniet je van een heerlijk ontbijt voor je op uitstap vertrekt en s avonds wordt een regionaal diner geserveerd in een restaurant op wandelafstand.

Informatie en programma

Verblijf in een Novotel of gelijkwaardig hotel

Ontdek ook onze andere bestemmingen