Normandië

Hotel Tulip Inn Résidence Honfleur

Jammer, deze reis werd geannuleerd

Normandië kent een rijke en woelige geschiedenis. Alleen al om die reden is een rondreis door deze prachtige regio de moeite waard. Maar de streek biedt daarnaast nog zo veel meer, dat het met recht een van de populairste vakantiebestemmingen is in Europa. Het landschap en ook zijn mooie kuststreek is prachtig. Een andere reden om Normandië te bezoeken, is het heerlijke eten en drinken. Echte fijnproevers kunnen hun hart ophalen, want er zijn vele
smakelijke typisch Normandische producten.

Programma

Op de eerste dag vertrekken we reeds vroeg in de ochtend met de autocar richting Honfleur, waar we de komende 6 dagen ook zullen verblijven. We kunnen elke avond genieten van een 3-gangenmenu in het hotel met een glaasje wijn.

Dag 1 Vertrek vanuit Limburg per autocar richting Honfleur. Na de lunch bezoeken we met een gids het charmante havenstadje Honfleur, gekenmerkt door huizen met voorgevels bedekt met leien. Vrije tijd en vervolgens terug naar het hotel voor het avondmaal.

Dag 2  Na het ontbijt, uitstap aan Arromanches les Bains met een bezoek aan de 360° circular cinema. Hierna verder tot de restanten van Mulberryhaven. We brengen ook nog een bezoek aan de Batterie van Longues sur Mer. Na de lunch gaat het tot de Amerikaanse begraafplaats van Colleville sur Mer.

Dag 3  Vandaag ontdekken we de de lunch brengen we een bezoek aan de aan Tapisserie de Bayeux met audiofoons, een absolute must als je in Normandië bent. Hier mag een beetje vrije tijd ook zeker niet ontbreken.

Dag 4 We brengen een bezoek aan Caen met gids. Na de lunch rijden we naar een Cidrerie waar we achter de schermen mogen meekijken. Natuurlijk mag een Calvados degustatie hier ook niet ontbreken.

Dag 5 Als kers op de taart mag een bezoek aan de Mont Saint Michel tijdens deze vakabtie zeker niet ontbreken. De Mont Saint-Michel is gebouwd op een rotsachtig eilandje. Door de eeuwen heen zijn hier allerlei architectonische juweeltjes aangelegd: de
pre-romaanse kerk, de abdijkerk uit de 11e en 15e eeuw, en de romaanse en gotische kloostergebouwen. Na de lunch wordt er nog vrije tijd voorzien.

Dag 6 Vooraleer we huiswaarts rijden stoppen we nog voor een bezoek aan Etretat waar we ons lunchpakket kunnen nuttigen. Rond 14u30 vatten we onze terugreis naar België aan.

Informatie en programma

Hotel Tulip Inn Honfleur is een charmant 3* hotel kortbij het stadscentrum en biedt een panoramisch uitzicht over de Pont de
Normandie. Het hotel beschikt over een verwarmd buitenzwembad,sauna en hammam. Er is gratis wifi beschikbaar in de kamers.

Adres

Rond point du port, Cours Jean de Vienne, 14600 Honfleur, Frankrijk

Praktische info

Lengtegraad: 49.4135936

Breedtegraad: 0.2483309

Ontdek ook onze andere bestemmingen